Kształtowanie pojęć matematycznych klockami „Numicon” – kurs II stopnia

Kształtowanie pojęć matematycznych klockami „Numicon” – kurs II stopnia

Kurs II stopnia to płatne spotkanie online organizowane przez Fundację FASCYNACJE

28 kwietnia 2021 r. w godzinach 19:00 – 21:00 – brak miejsc

26 maja 2021 r. w godzinach 19:00 – 21:00 – brak miejsc

Dodatkowy termin – 23 czerwca 2021 r. w godzinach 19:00 – 21:00


Informacja o kosztach i formularz zgłoszeniowy niżej.


Dla kogo?
Dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, dyrektorów przedszkoli i szkół, rodziców, studentów pedagogiki.
Dla osób, które ukończyły kurs I stopnia.
Można wykupić dostęp do nagrania kursu I stopnia i ukończyć go indywidualnie (warunkiem zaliczenia jest zdanie testu).
(Dostęp do kursu I stopnia – 79 zł)
Ramowy program kursu II stopnia:
• Na czym polega Metoda Numicon w praktyce.
• Efektywna lekcja matematyki w przedszkolu, szkole, zajęciach świetlicowych.
• Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne z Numicon.
• Scenariusze zajęć dopasowane do potrzeb oraz możliwości ucznia
• Pomoce dydaktyczne do pracy metodą Numicon
• Książeczki matematyczne Numicon
• Gry Numicon
• Praca indywidualna, a grupowa – metodą Numicon.

Dzięki uczestnictwie w tym kursie:
• Udoskonalisz umiejętności prowadzenia lekcji matematyki w przedszkolu, zerówce i nauce wczesnoszkolnej.
• Zapoznasz się z nowatorskimi metodami nauczania matematyki.
• Rozwiązywanie trudności uczniów w zakresie rozumienia treści matematycznych.
• Nauczysz się metod zrozumiałego i interesującego przekazywania wiedzy matematycznej.
• Zobaczysz planowanie efektywnej terapii i programu wspierania dziecka z trudnościami w zrozumieniu treści
matematycznych.
• Konstruowanie pomocy dydaktycznych do metody Numicon, które są dopasowane do indywidualnych zainteresowań i
potrzeb naszych podopiecznych.
• Układania scenariuszy zajęć dopasowanych do grupy lub do pracy indywidualnej z dzieckiem.
• Jak efektywnie przeprowadzić zajęcia z uczniem zdolnym, a jak pracować z dzieckiem, dla którego matematyka jest
niezrozumiała.

METODA NUMICON
Numicon to brytyjski system budowania umiejętności matematycznych u dzieci. Jego podstawą są klocki zaprojektowane z myślą o dziecięcych strategiach uczenia się, oparte na naturalnym rozwoju myślenia matematycznego. Wielką zaletą kształtów Numicon jest ich multisensoryczność, a więc wykorzystywanie kanału wzrokowego (kształt, kolor), a także taktylnego (otwory w kształtach). Głównym zadaniem stosowania tej metody nauki matematyki jest stworzenie w umyśle dziecka obrazu liczby i jej wartości – poprzez nadanie jej wyobrażenia w postaci klocka o konkretnych rozmiarze, kolorze i ilości dziurek. Ten obraz pozwala na szybkie szacowanie wielkości oraz wprowadzanie kolejności, pojęć większy, mniejszy a także na podstawowe działania dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
Klocki Numicon wprowadzają dzieci w świat matematyki.
Klocki NUMICON to nie tylko przejrzysta reprezentacja abstrakcyjnych dla dzieci liczb, ale również atrakcyjne narzędzie do nauki i zabawy. Dzięki klockom Numicon nauka matematyki może być przyjemna i efektywna. Klocki wykorzystywane są w edukacji matematycznej na całym świecie, zarówno w szkołach ogólnodostępnych jak i w szkołach integracyjnych i specjalnych. Czas na to, aby je rozpowszechnić również w naszych przedszkolach i szkołach.
Nauka z klockami Numicon pomaga zrozumieć pojęcia matematyczne, nawet te najbardziej skomplikowane. To świetna pomoc edukacyjna, dzięki której dzieci uczą się matematyki poprzez wszystkie zmysły, poczynając od najmłodszych lat. Klocki te można wykorzystywać podczas zabawy w piasku, w wodzie, na dywanie oraz włączać je do innych zabaw . Można je też wykorzystywać podczas codziennych czynności, np. podczas posiłków. Dzieci dowiadują się, że cyfry i liczby to symbole, które można łączyć. Zauważają również relacje i związki pomiędzy liczbami. Eksperymentując z klockami i innymi przedmiotami do przeliczania, można opisywać swoje działania i spostrzeżenia.
Nauczyciel z łatwością może wyciągać wnioski na temat poziomu rozwoju wiedzy matematycznej swoich podopiecznych. Numicon przedstawia prawidłową kolejność działań wprowadzających wiadomości i umiejętności matematyczne. Najpierw przez doświadczanie i spontaniczne manipulowanie, rozmawianie, a następnie przez przechodzenie w typowy świat cyfr, liczb i działań arytmetycznych.

Kiedy?
28 kwietnia (środa) godz. 19.00-21.00 lub w dogodnym momencie – dostęp do nagrania 30 dni
Organizator kursu:
Fundacja Na Rzecz Dziecka i Rodziny FASCYNACJE
Prowadząca kurs II stopnia:
Katarzyna Sulima
Sama o sobie mówi:
„Jestem nauczycielem z pasją. Moim celem jest, aby dzieci były bezpieczne i szczęśliwe, staram się stworzyć dobrą atmosferę w grupie pełnej szacunku i akceptacji, gdzie każdy czuje się ważny i potrzebny. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim szacunkiem do dziecka i wiarą w każde z nich. Dbam o to, aby w przedszkolu, każde dziecko było uśmiechnięte, samodzielne, wierzyło w siebie, miało prawo do błędu i prawo do sukcesu. Staram się dbać o sferę edukacyjną przedszkolaków, ale również dostrzegać i zaspokajać ich potrzeby emocjonalne. Dokładam wszelkich starań, aby odkrywać dziecięce potencjały i stwarzać warunki do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju przedszkolaków. Jestem absolwentką studiów na kierunku – Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. Obecnie jestem studentką studiów magisterskich na kierunku Pedagogika ze specjalnością Terapii pedagogicznej ( studia kwalifikacyjne). Prowadzę też trening umiejętności społecznych z grupą dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prywatnie jestem mamą dwóch dorastających dziewczynek. Moją pasją jest praca z dziećmi, stwarzanie pomocy dydaktycznych dopasowanych indywidualnie do możliwości i umiejętności dzieci. Obecnie pracuje z dziećmi 6 letnimi, które przygotowuje do klasy pierwszej. Edukację matematyczną dzieci 5 i 6 letnich prowadzę metodą Numicon. Wiedzę z zakresu pracy tą metodą zdobyłam poprzez szkolenia, kursy, ale przede wszystkim obserwacje dzieci i ich potrzeby. Przeprowadziłam badania naukowe w grupie dzieci 5 letnich, w jaki sposób kształtują się pojęcia matematyczne u dzieci, w oparciu o metodę Numicon. W tym celu stworzyłam serię książeczek Numicon oraz wiele innych pomocy dydaktycznych do istniejącej już metody. Metodą Numicon pracowałam też indywidualnie z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i muszę przyznać, że jest to doskonała metoda również do pracy indywidualnej.
Bardzo mi zależy aby tę metodę poznało szersze grono pedagogów, terapeutów, ale przede wszystkim nauczycieli edukacji przedszkolnej, gdzie metoda Numicon, doskonale się sprawdza i przynosi znakomite efekty. Dzieci uczą się poprzez zabawę a w edukacji przedszkolnej najbardziej nam na tym zależy.”

Ile inwestujesz?
2 godziny zegarowe – 79 zł/ os.
UWAGA!
Przy wypełnieniu formularza do dnia 10 kwietnia 2021 inwestujesz 69 zł/os. – nie obowiązuje już

Dostęp do kursu I stopnia – dodatkowo 79 zł
Forma płatności:
Numer konta do uiszczenia opłaty za kurs II stopnia (oraz do zakupienia dostępu do kursu I stopnia, dla osób, które nie mają ukończonego I stopnia)
Fundacja Na Rzecz Dziecka i Rodziny FASCYNACJE
ul. Ks. Leona Miszewskiego 17, lok. 100, 80-239 Gdańsk
mBank 30 1140 2004 0000 3102 7910 7477
W tytule proszę podać: Imię i nazwisko z rejestracji oraz Kurs II stopnia
Faktura – należy prawidłowo zaznaczyć w formularzu zgłoszeniowym chęć otrzymania faktury oraz podać wszystkie dane.
Fakturę otrzymają Państwo na adres e-mail po uiszczeniu opłaty.
Jeśli płatnikiem jest pracodawca – szkoła / przedszkole – termin płatności 5 dni od wystawienia faktury.

UWAGA!
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc na kursie II stopnia, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń oraz kolejność uiszczenia opłaty.


Co otrzymasz?

  • Pakiet cennych informacji z zakresu pracy metodą NUMIKON
  • Certyfikat ukończenia Kursu II stopnia
    W razie pytań możesz się skontaktować:
    574 298 848 Dorota Jankowiak-Dąbrowska
    szkolenia@fundacjafascynacje.pl

Formularz zgłoszeniowy