Kurs I stopnia (klocki NUMICON) – Terapia, zabawa oraz nauka czyli rozwijanie myślenia matematycznego metodą „Numicon” – Prezes Katarzyna Sulima

Terapia, zabawa oraz nauka czyli rozwijanie myślenia matematycznego metodą „Numicon” – kurs I stopnia z Katarzyną Sulima

Kurs I stopnia to płatne spotkanie online organizowane przez Fundację FASCYNACJE

Kiedy?
Terminy kursu:
30.03.2022 r. – wolne miejsca

Wydarzenie na Facebooku: tutaj

Dla kogo?
Dla nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych, dyrektorów przedszkoli i szkół, rodziców, studentów pedagogiki.
Ramowy program kursu I stopnia:
1.Tony Wing – angielski dydaktyk matematyki
2.Numicon – metoda oparta o prawidłowości psychologii dotyczące kształtowania się operacji myślowych – teorii Piageta, Brunera i Wygotskiego.
3.Polisensoryczne zabawy z klockami Numicon. Przykłady zabaw: w piasku, kolorowe rysunki, kolorowe obrazki, zabawy z plasteliną, odwzorowanie, budowanie wieży, zabawy z wagą
4.Najważniejsze czynniki składające się na uczenie się matematyki.
5.Etapy pracy z klockami Numicon zgodnie z zasadą stopniowania trudności. Od łatwego do trudniejszego:
a) Poznawanie kształtów Numicon.
b) Układanie kształtów w kolejności.
c) Pewność w rozpoznawaniu kształtów.
d) Porządkowanie liczb oraz kształtów.
e) Dopełnianie do dziesięciu.
f) Porównywanie elementów w zbiorach.
g) Wprowadzanie dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.
h) Zadania z treścią

Dzięki uczestnictwie w tym kursie dowiesz się:

Kim był Tony Wing.
Dowiesz się, że Numicon to metoda oparta o prawidłowości psychologii Piageta, Brunera i Wygotskiego.
Na czym polegają polisensoryczne zabawy z klockami.
Praca z wykorzystaniem klocków Numicon jest przydatna dla dzieci o różnych stopniach umiejętności i zdolności.
Można z nimi pracować w całej grupie, w małym zespole, w parach, a także indywidualnie.
Tych klocków mogą używać już trzyletnie dzieci, które po prostu bawią się nimi, dopasowują elementy, liczą, nazywają kolory itp.
Najważniejsze jest to, że dzieci mają fizyczny kontakt z klockami, czują je, dotykają, obracają, manipulują nimi.
Metoda Numicon wykorzystuje kluczowe mocne strony dziecka:
umiejętność uczenia się przez działanie,
umiejętność uczenia się poprzez patrzenie,
silne wyczucie wzoru.

METODA NUMICON
Numicon to brytyjski system budowania umiejętności matematycznych u dzieci. Jego podstawą są klocki zaprojektowane z myślą o dziecięcych strategiach uczenia się, oparte na naturalnym rozwoju myślenia matematycznego. Wielką zaletą kształtów Numicon jest ich multisensoryczność, a więc wykorzystywanie kanału wzrokowego (kształt, kolor), a także taktylnego (otwory w kształtach). Głównym zadaniem stosowania tej metody nauki matematyki jest stworzenie w umyśle dziecka obrazu liczby i jej wartości – poprzez nadanie jej wyobrażenia w postaci klocka o konkretnych rozmiarze, kolorze i ilości dziurek. Ten obraz pozwala na szybkie szacowanie wielkości oraz wprowadzanie kolejności, pojęć większy, mniejszy a także na podstawowe działania dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia.Klocki Numicon wprowadzają dzieci w świat matematyki.
Klocki NUMICON to nie tylko przejrzysta reprezentacja abstrakcyjnych dla dzieci liczb, ale również atrakcyjne narzędzie do nauki i zabawy. Dzięki klockom Numicon nauka matematyki może być przyjemna i efektywna. Klocki wykorzystywane są w edukacji matematycznej na całym świecie, zarówno w szkołach ogólnodostępnych jak i w szkołach integracyjnych i specjalnych. Czas na to, aby je rozpowszechnić również w naszych przedszkolach i szkołach.
Nauka z klockami Numicon pomaga zrozumieć pojęcia matematyczne, nawet te najbardziej skomplikowane. To świetna pomoc edukacyjna, dzięki której dzieci uczą się matematyki poprzez wszystkie zmysły, poczynając od najmłodszych lat. Klocki te można wykorzystywać podczas zabawy w piasku, w wodzie, na dywanie oraz włączać je do innych zabaw . Można je też wykorzystywać podczas codziennych czynności, np. podczas posiłków. Dzieci dowiadują się, że cyfry i liczby to symbole, które można łączyć. Zauważają również relacje i związki pomiędzy liczbami. Eksperymentując z klockami i innymi przedmiotami do przeliczania, można opisywać swoje działania i spostrzeżenia.
Nauczyciel z łatwością może wyciągać wnioski na temat poziomu rozwoju wiedzy matematycznej swoich podopiecznych. Numicon przedstawia prawidłową kolejność działań wprowadzających wiadomości i umiejętności matematyczne. Najpierw przez doświadczanie i spontaniczne manipulowanie, rozmawianie, a następnie przez przechodzenie w typowy świat cyfr, liczb i działań arytmetycznych.

Termin szkolenia do realizacji:
19.01.2022, godz. 19.00-21.00 lub w dogodnym momencie – dostęp do nagrania 30 dni – wolne miejsca

Link do formularza zgłoszeniowego: tutaj

Organizator kursu:
Fundacja Na Rzecz Dziecka i Rodziny FASCYNACJE

Prowadząca kurs I stopnia:
Katarzyna Sulima – sama o sobie mówi:
„Jestem nauczycielem z pasją. Moim celem jest, aby dzieci były bezpieczne i szczęśliwe, staram się stworzyć dobrą atmosferę w grupie pełnej szacunku i akceptacji, gdzie każdy czuje się ważny i potrzebny. W swojej pracy kieruję się przede wszystkim szacunkiem do dziecka i wiarą w każde z nich. Dbam o to, aby w przedszkolu, każde dziecko było uśmiechnięte, samodzielne, wierzyło w siebie, miało prawo do błędu i prawo do sukcesu. Staram się dbać o sferę edukacyjną przedszkolaków, ale również dostrzegać i zaspokajać ich potrzeby emocjonalne. Dokładam wszelkich starań, aby odkrywać dziecięce potencjały i stwarzać warunki do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju przedszkolaków. Jestem absolwentką studiów na kierunku – Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną. Obecnie jestem studentką studiów magisterskich na kierunku Pedagogika ze specjalnością Terapii pedagogicznej ( studia kwalifikacyjne). Prowadzę też trening umiejętności społecznych z grupą dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Prywatnie jestem mamą dwóch dorastających dziewczynek. Moją pasją jest praca z dziećmi, stwarzanie pomocy dydaktycznych dopasowanych indywidualnie do możliwości i umiejętności dzieci. Obecnie pracuje z dziećmi 6 letnimi, które przygotowuje do klasy pierwszej. Edukację matematyczną dzieci 5 i 6 letnich prowadzę metodą Numicon. Wiedzę z zakresu pracy tą metodą zdobyłam poprzez szkolenia, kursy, ale przede wszystkim obserwacje dzieci i ich potrzeby. Przeprowadziłam badania naukowe w grupie dzieci 5 letnich, w jaki sposób kształtują się pojęcia matematyczne u dzieci, w oparciu o metodę Numicon. W tym celu stworzyłam serię książeczek Numicon oraz wiele innych pomocy dydaktycznych do istniejącej już metody. Metodą Numicon pracowałam też indywidualnie z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i muszę przyznać, że jest to doskonała metoda również do pracy indywidualnej.
Bardzo mi zależy aby tę metodę poznało szersze grono pedagogów, terapeutów, ale przede wszystkim nauczycieli edukacji przedszkolnej, gdzie metoda Numicon, doskonale się sprawdza i przynosi znakomite efekty. Dzieci uczą się poprzez zabawę a w edukacji przedszkolnej najbardziej nam na tym zależy”.

Ile inwestujesz?
2 godziny zegarowe – 109 zł/ os.Forma płatności:
Numer konta do uiszczenia opłaty za kurs I stopnia
Fundacja Na Rzecz Dziecka i Rodziny FASCYNACJE
ul. Ks. Leona Miszewskiego 17, lok. 100, 80-239 Gdańsk
mBank
30 1140 2004 0000 3102 7910 7477

Faktura – należy prawidłowo zaznaczyć w formularzu zgłoszeniowym chęć otrzymania faktury oraz podać wszystkie dane.
Fakturę otrzymają Państwo na adres e-mail po uiszczeniu opłaty.
Jeśli płatnikiem jest pracodawca – szkoła/przedszkole – termin płatności 5 dni od wystawienia faktury.
W tytule proszę podać: Imię i nazwisko z rejestracji oraz Kurs I stopnia

UWAGA!
Z uwagi na ograniczoną ilość miejsc na kursie I stopnia, o udziale decyduje kolejność zgłoszeń oraz kolejność uiszczenia opłaty.Co otrzymasz?
* Pakiet cennych informacji z zakresu pracy metodą NUMIKON
* Certyfikat ukończenia Kursu I stopniaW razie pytań możesz się skontaktować:
Dorota Jankowiak-Dąbrowska tel. 574 298 848
szkolenia.fundacjafascynacje@gmail.com

Przewiń na górę